5 GAYA HIDUP PENYEBAB BUNCIT

Aaron Aziz likes Ayam BIG! http://my.digestrr.com/p/7bi8A



1. KERAP MEMINUM MINUMAN BERGAS

Menurut penyelidik , meminum satu atau dua tin minuman bergas setiap hari menyebabkan saiz pinggang anda untuk meningkatkan sekurang-kurangnya lima kali lebih cepat daripada mereka yang hampir tidak minum soda dalam seminggu.
 
Jadi jika anda keinginan serius untuk minum memuaskan, memilih minuman ringan yang sihat, jus buah-buahan segar, atau segelas air dengan semangat limau dan daun pudina. Yang anda lakukan badan anda dan kesihatan secara keseluruhan dengan memilih untuk minum lebih berkhasiat itu rendah kandungan gula.

2. MENGGUNAKAN PINGGAN YANG BESAR 

Sama ada makan malam bufet atau hanya makan tetap di rumah , beri perhatian kepada saiz pinggan yang anda gunakan pada waktu makan.

Dalam kaji selidik yang dijalankan antara individu obes , ia mendapati orang obes lebih suka guna pinggan besar berbanding yang lebih kecil atau yang bersaiz sederhana. Dengan saiz plat yang besar, lebih banyak ruang untuk makanan mereka. 

Jadi mula hari ini. gunakan pinggan yang kecil setiap kalianda ingin makan.


3. MAKAN LEWAT MALAM 

Walaupun memang benar bahawa badan anda secara semulajadi membakar kalori semasa anda tidur , Ia tidak mungkin dapat berbuat demikian dengan cekap apabila anda tidur ketika perut penuh.

Selain daripada menyebabkan lemak perut , makan lewat dan berbaring pada perut penuh meningkatkan risiko anda refluks asid dan senak, kerana graviti tidak lagi mampu untuk menarik segala-galanya lurus ke bawah dalam perut anda.

Untuk elak keadaan ini , makan makanan yang lebih kecil pada waktu malam dan tidak berbaring untuk sekurang- kurangnya tiga jam selepas makan malam. Jika boleh, makan makanan ringan seperti buah-buahan hanya sekiranya anda merasa sedikit lapar pada waktu malam dan bukannya menyerang peti ais untuk pencuci mulut manis untuk memuaskan keinginan anda.
 Aaron Aziz likes Ayam BIG! http://my.digestrr.com/p/7bi8A
4. MAKAN SEMASA SEDIH, MARAH ATAU KECEWA

Adakah anda mendapati diri anda makan apabila emosi anda berada di puncak? Jika ada apa-apa , anda boleh mendapat dari tabiat ini makan setiap kali anda marah atau tertekan, ia lemak perut yang kejam.

Cara terbaik untuk memerangi ini adalah tindak balas kepada tekanan dengan meminum segelas air , berbincang dengan rakan , atau mengambil berjalan-jalan santai . Pilih aktiviti yang tidak melibatkan makan , jadi anda boleh menghentikan diri dari memuatkan sehingga kalori tambahan apabila anda berasa emosi.

5. KERAP MENGAMBIL MAKANAN RENDAH LEMAK

Sesetengah orang menganggap bahawa makanan yang tinggi lemak dan minuman, membawa kepada lebih banyak penyimpanan lemak dalam perut anda. Sebenarnya, lemak monotaktepu tidak buruk untuk anda. Jika apa-apa, makanan Seperti avokado , minyak zaitun dan biji bekerja dengan baik dalam Menghapuskan lemak perut.

Berhati-hati terlalu banyak makanan yang rendah lemak , kerana selalunya pengeluar menambah gula untuk barang-barang ini . Dan anda tahu apa yang bermakna - Anda mempunyai gula yang lebih dalam badan, Greater peluang anda untuk menyimpan lemak badan yang lebih.